woensdag 23 maart 2011

Rotterdam opdracht

Wat ik wil toevoegen aan Rotterdam:

Moeilijk om nog iets toe te voegen aan Rotterdam eigenlijk. Wat zou je nou nog meer willen. Eigenlijk heeft de stad alles al. Wat me wel heel erg opviel is de grote contrasten in de stad. Je hebt niet door dat het nog bij Rotterdam hoort maar dat sommige stadsdelen eerder dorpjes om de stad zijn. De grote bezienswaardigheden en de stad zitten allemaal in het centrum. Alles zit bij elkaar. We kregen ook te horen dat het ene deel van de stad niet naar het andere deel kwam maar wel andersom. Vanuit dit punt komt dat ook mijn ding wat ik zou willen toevoegen. Dit is een nieuwe bezienswaardigheid, trekpleister of plek waar je naar toe kunt gaan, die ook interessant is voor de mensen die alleen maar in hun eigen deel van de stad blijven. Je kunt daar ieder dag van de week heen (niet net als de markt maar 2 dagen). Door deze toevoeging (wat precies dat weet ik nog niet) wil ik de leefruimte van de mensen vergroten. Rotterdam is dan wel een grote stad maar als je alleen maar in hetzelfde deel blijft iedere keer blijft je wereldje maar klein. Wel dat je in zo’n mooie grote stad woont.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, een grote stad is ook een verzameling kleine eenheden, soms lijken het wel dorpen.
    Van Berlijn ken ik het verschijsel dat veel mensen uit Oost altijd in Oost blijven, en zelfs hun straat niet uitkomen. 's Zomers op het dak voor feestjes , 's winters bij de kachel. Moet de leefruimte van mensen eigelijk wel vergroot worden?
    jan

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.