woensdag 23 maart 2011

Rotterdam

Na een tocht door Rotterdam de vraag: Wat zou jij toevoegen of veranderen aan Rotterdam?
Mijn antwoord: Ik zou de bouw of ruimte van een wijk, gebied of plein meer bij elkaar laten passen. Wat me namelijk opviel was dat geen gebouw bij elkaar past. Dit viel me vooral op omdat er geen bindende factor is; er is wel een poging gedaan: bijvoorbeeld een rij boompjes langs de kade. Maar omdat er zo dicht op elkaar is gebouwd, en nergens tussen die bouw een strook gras of bloemen is, voelt het grootste deel (behalve de aanwezige parken) heel onpersoonlijk en kil. Als oplossing hiervoor zou ik voorgevels veranderen met daadwerkelijke natuur, of namaak-natuur (geschilderd of een soort behang).

1 opmerking:

  1. Zeggen veel mensen, maar is het niet-bij-elkaar-passen ook niet bijzonder en avontuurlijk? Ben benieuwd hoe je dat doet, bindende factoren op zo'n grote schaal.
    jan

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.