maandag 9 mei 2011

POSTprobleem

Beste docenten/medestudenten,
Ik heb al een tijdje geen grote stukken tekst (schrijfopdrachten) kunnen publiceren omdat BLOGGER dat niet toelaat.
Hopelijk kan ik het snel regelen en kunnen jullie binnenkort mijn proces weer bekijken.

1 opmerking:

  1. Beeldplan Annelijn
    La Poubelle -kringloopwinkel- heeft al vele jaren een belangrijke plaats in de Tilburgse samenleving. De stichting/ winkel biedt dan ook een uniek, breed en samenhangend pakket van diensten en voorzieningen voor Tilburgers die het moeilijk hebben in hun maatschappelijk bestaan.
    Prachtig om te zien is dat er in het bedrijf/winkel geen onderscheid gemaakt wordt betreft etniciteit, leeftijd of problematiek. La Poubelle is laagdrempelig en Ieder mens mag zijn wie hij is, met zijn verhaal, kwaliteiten én valkuilen

    Tijdens mijn project leg ik de nadruk op de verhalen achter de spullen die binnen worden gebracht bij La Poubelle. Elk voorwerp draagt echter een stuk geschiedenis met zich mee maar is altijd onbekend.
    Bij de locatie ‘inname goederen’ spreek ik mensen aan. Ik vraag hen of ze iets specifieks kunnen vertellen over één voorwerp wat ze komen brengen. Deze verhalen verzamel ik en bewerk deze in verschillende vormen; audio/video/poezie/kernwoorden etc.
    Hoeveel verhalen en voorwerpen ik ga verzamelen, hangt af van de soort voorwerpen. Ik ga uit van een minimum van 20 verhalen/voorwerpen
    Ik plaats deze voorwerpen en teksten bij elkaar terug in La Poubelle.
    Wat zou je bijvoorbeeld kunnen zien? Een bank waar een tekst op is gedrukt, een lamp met daaraan een koptelefoon, een foto met een klein dubbelgevouwen briefje etc.
    In welke vorm de terugplaatsing van de spullen krijgt is nog onbekend (vreemde zin), dit zal samenhangen met wat voor objecten ik ontvang.

    Feedback: Wat bedoel je met valkuilen? (waarop baseer je dit). Hoe selecteer je mensen en hun voorwerpen? probeer 'etc'te vermijden maar wees duidelijk en volledig in je tekst. Van waaruit ontstond jouw fascinatie voor deze werkwijze?
    Goed dat je de functie van La Poubelle erin betrekt, deze is zeer bepalend voor jouw materiaal.
    Hoe maak je de lezer nieuwsgierig?


    Voor wie?
    Ik schrijf mijn tekst voor docenten, medestudenten maar ook voor mijzelf. Door gedachten om te zetten in woorden en zinnen, orden ik voor mijzelf waar ik mee bezig ben en informeer ik mijn omstanders op concrete wijze. Tevens wil ik voor geïnteresseerden buiten de opleiding helder en duidelijk kunnen verwoorden waar mijn project over gaat.

    Feedback: Heb je al reacties van 'andere geinteresseerden'? Goed dat je ook jezelf noemt.

    Wat voor tekst?
    De teksten die ik nu schrijf zijn vrij formeel. Dit heeft ook alles te maken met de vorm van de formats die gegeven zijn vanuit de opleiding en de fase waarin ik nu zit betreft conceptontwikkeling. Als ik straks verder ben in mijn proces hoop ik, mede door de verhalen die ik van de mensen te horen krijg, wat meer beeldend en prikkelend te kunnen schrijven waardoor mijn tekst de lezer meer aanspreekt.

    Feedback: lees de bronnen op de website door over schrijven over eigen werk. Je tekst is redelijk formeel. van waaruit ontstaat jouw fascinatie? Waarom maak je bepaalde keuzes? (zonder in de -ik- vorm te schrijven). Je schrijft heel helder en duidelijk.

    Wat moet de lezer onthouden?
    Ik wil dat de lezer mijn liefde voor de ‘ het verhaal van de mens’ zal onthouden. Ik realiseer me dat de lezer dit nu nog niet altijd zal opmerken, maar hoop dat dit gedurende mijn project wel zal komen.

    Feedback: van waaruit ontstaat deze drang?

    Inspirerende blog
    Ik lees nooit blogs
    Wel houd ik van deze website.
    http://www.booooooom.com/

    De beelden en korte teksten op de site spreken voor zich. De vormgeving en inhoud van de site is strak, snel en eigentijds. Een grote bron van inspiratie voor mij.

    Feedback: waarom lees je nooit blogs? Zou je een blog als dit van MTC volgen? Waarom wel/niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.