maandag 18 april 2011

Projectplan 3, We're not that different

PDF projectplan 3, We're not that different

Idee

Iedereen die in de Piushaven voelt zich minder onveilig door middel van beeld en tekst.

Analyse

's Nachts voelde ik dat de Piushaven gevaarlijk aanvoelt. In de soundscape die ik heb gemaakt voel je wanneer je vanuit de stad de natuur in komt een soort ontspanning; je voelt je meer op je gemak. Na theoretisch onderzoek van anderen kwam ik erachter dat de mensen in de buurten elkaar ook niet kennen, en besefte ik dat criminaliteit in een dorp vaak een stuk lager is omdat mensen elkaar kennen.
De Piushaven wordt een park, dus ik heb grote parken onderzocht, en ik kwam erachter dat een park meer is dan natuur. Er is van alles te doen en er is cultuur. Het zijn plekken om te ontspannen en tot rust te komen.

Beeldplan

Op drie locaties van het havengebied ga ik beelden en/of teksten laten zien van wie de inwoners van het gebied zijn en wat ze van elkaar vinden. Denk bij beelden aan foto's/filmpjes van de slaapkamer, een deel iemands van het uiterlijk.

Locatie 1: De parkeerplaats aan de Koopvaardijstraat, lichtslang
Locatie 2: De Jumbo, buitenmuur spandoek
Locatie 3: Bushalte bij basisschool Fatima en buurthuis De Twern, abri
Locatie 1 is de muur van een huis grenzend aan deze parkeerplaats. Hierop zal met een lichtslang een korte spreuk/woord geschreven worden dat zo overdag en 's nachts te lezen is. Op locatie 2 komt een spandoek van een foto te hangen. Locatie 3 wordt één of twee posters van abri-formaat. Hierop zullen twee verschillende afbeeldingen die bij elkaar passen te zien zijn, met ondersteunende tekst.
Zo word je er steeds aan herinnerd als je er langs komt en is het op beide doelgroepen gericht: bewoners en uitgaanspubliek ’s nachts.


Tijdschema en kostenraming te vinden in het gehele projectplan, de link bovenaan te vinden.

Locatie 1: De parkeerplaats aan de Koopvaardijstraat, lichtslang

Bushalte bij basisschool Fatima en buurthuis De Twern, abri


Voorbeeld poster voor in abri

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.