woensdag 11 mei 2011

Op locatie

Werkend op die locatie, vielen de ideeën en beelden die ik had gemaakt erg tegen. Ik heb ontzettend veel verzameld, maar als alles bij elkaar ligt blijven het maar kleine bergen in een grote overweldigende omgeving. Er was toch te veel afleiding van alles eromheen, daardoor valt mijn werk niet op.
Door de volgende vragen te stellen: ‘Hoe komt het dat het in mijn auto groot lijkt, en in de openbare ruimte klein? ben ik tot een oplossing gekomen. Mijn werk blijkt juist geen grote ‘lege’ ruimte nodig te hebben, maar juist een kleine aansluitende ruimte. De oplossing ligt letterlijk naast mijn locatie. Aan de rand van mijn locatie ligt een vlonder op het water. Dit is duidelijk afgebakend door een balustrade, en daardoor ideaal voor mijn werk. Door de stapels textiel op de vlonder te plaatsen, lijkt het bijna op een boot waar vracht op ligt. Ook is de vlonder vanuit veel plaatsen langs de kade duidelijk zichtbaar.



Uiteindelijke locatie: de vlonder


1 opmerking:

  1. ben je nou tevreden over de vlonder als locatie?
    Maandag zei je by the way het op een bootje te laden en dan het water op; later dacht ik: waarom niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.