maandag 16 mei 2011

Kofferverhaal



Ik ben een vrouw van 89
Ik draag een leren broek en heb een koffer in mijn hand.
In mijn hoofd leef ik elke dag ergens anders

Een nevelige woensdagochtend in Frankrijk
Een vrijdagmiddag in Australie
Een broeierige zondagavond in Thailand

Elk land haar eigen geur, woorden, tijd
Mijn koffer met me mee

Tot ik niet meer kan,
en koffie zet voor hem, omdat hij dat nooit geleerd heeft

Mijn reis stopt, maar mijn koffer reist door
Door naar China
Nieuwe geuren, woorden, tijd

Terwijl ik koffie zet voor hem, omdat hij dat nooit geleerd heeft










3 opmerkingen:

  1. ik hou van de leren broek op je 89ste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekst, Annelijn - al zou ik in het kader van het project onder de foto met tekst tussen haakjes wat zakelijke gegevens plaatsen, bijvoorbeeld:

    (koffer, afm. ca 60 x 80 cm, kunststof, kleur zwart, ingeleverd 12 mei 13.50 u, door oude dame)

    Een dergelijke tekst maakt de relatie tussen object en eigenaar duidelijker, en objectiveert de tekst, haalt het uit de toevalligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja de relatie tussen tekst en beeld komt heel precies, hoe zelfstandig kun je ze beide laten zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.