dinsdag 3 mei 2011

Beelend proces in de haven

Met de materialen die ik tot nu toe heb verzameld, ben ik begonnen met stapelen. De lakens, dekens en jute zakken hebben allemaal een hele andere uitstraling. De stapeling zorgt ervoor dat het een geheel word. De kleur en textuur van alle materialen gaat tot nu toe heel goed samen. Het mooie aan het stapelen vind ik dat er allerlei verschillende vormen ontstaan. Er ontstaan kleine spleten tussen de materialen, als kleine plaatsen om iets te verstoppen.
Ik ben heel erg afhankelijk van allerlei omstandigheden. De wind zorgt er voor, dat mijn stapels omvallen of verwaaien. De regen zorgt er voor dat mijn stapels verzwaren en de stoffen aan elkaar plakken. Ook het gewicht van de stoffen zelf werkt soms wat lastig. Door zware stof te gebruiken, blijft mijn toren steeds aan de kleine kant. Het grootst wat ik tot nu toe heb gebouwd is ongeveer 1,5 meter.
Naast de stof op te stapelen, ben ik begonnen met uitstallen met de lappen die ik heb verzameld. Aan de kade, maar ook op mijn locatie. Dit heeft een heel ander effect, hierbij lijkt het meer alsof ik de haven wil gaan inpakken, en in beeld verlies ik de context met de textielhandel.
Uitstallen van mijn materialen, en stapelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.