zaterdag 9 april 2011

Voorlopig plan

Korte omschrijving van mijn plan:

Ik wil oude archieffoto's gaan verzamelen van de wijk, en dan het liefst persoonlijke foto's. Ik ben hierbij erg afhankelijk van de foto's die ik vind, dus mocht ik er niet genoeg vinden die goed zijn dan wil ik nog bij oude mensen - die al lang in de piushaven wonen - langs gaan om foto's te verkrijgen.
Rondom deze foto's wil ik een verhaaltje schrijven. Een fictief verhaal dat zich in de piushaven afspeelde. Waar het verhaal over zal gaan weet ik nog niet. Ik speel met het idee om een actueel verhaal/toneelstuk of boek als basis te gebruiken, maar hier ben ik nog niet over uit. Ik ben natuurlijk ook erg afhankelijk van de foto's die ik vind waar het verhaal uiteindelijk over zal gaan.

De foto's en het verhaal wil ik in een boek gaan vormgeven. Dit omdat een boek al automatisch iets ouds, zachts en toegankelijks over zich heeft. Ook een beetje als commentaar op alle moderne media van tegenwoordig (je kunt nu ook al een boek lezen op je ipad ofzo).

Dit boek wil ik middels een 'setting' in de wijk presenteren aan de bewoners. Ik wil een soort huiskamertje maken met stoelen, een boekenkast, lamp etc. Hiermee geef ik het boek (de geschiedenis) weer een beetje terug aan de wijk.
Het lijkt me leuk om dit een tijdje te laten staan maar het is redelijk vandalisme gevoelig dus ik moet nog kijken of dit te realiseren is. Zo niet, dan presenteer ik het gewoon 1 dag of avond.

Dit zijn de grove lijnen van wat ik wil gaan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.