dinsdag 29 maart 2011

Rotterdam

Een tripje naar Rotterdam: bevalt me altijd zeer goed. Niet eerder zag ik wat daar op sociaal (Multi)cultureel gebied gebeurde. Normaliter kom ik niet verder dan de Witte de Wit, het Boijmans of de Kunsthal.

In havensteden ervaar ik altijd een apart sfeertje waar ik wel van houd. Het industriële karakter, moderne architectuur en grote rivieren met bijbehorende tankers en scheepswerven laten mijn hard bijna sneller kloppen. Daarbij is Rotterdam ook nog eens het multiculturele kloppende Soul hart van Nederland.

De rondleiding heeft mij zeker een goed inzicht gegeven wat er op sociaal cultureel gebied binnen die stad gebeurd. Dit heeft mij ook zeker geïnspireerd. Echter ben ik er als ontwerper nog niet uit of ik zelf wel de sociale multiculturele ontwikkelingskant op wil. De projecten die we daar zagen waren wel heel erg op het niveau van een betere wijk begint met ons initiatief.

Dit gaat een interessante uitdaging worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.