donderdag 31 maart 2011

Eerste kennismaking - Ode aan het water


Dat was geen liefde op het eerste gezicht, het water en ik. Eenzaam, triest water was mijn eerste indruk.

Gelukkig vertelde voorbijgangers / buurtbewoners mij juist de fijne dingen.

Ik sprak een stadsdichter tot een projectontwikkelaar tot een man die al heel zijn leven langs het water woont.

Alle uitspraken, van wel 8 verschillende mensen, heb ik opgeschreven en als 'ode aan het water' in het water gegooid.

Hopelijk wordt het water daar iets minder triest van




Ode aan het water

Je gaat zo mooi worden Je schittert, reflecteert en beweegt zo mooi

Je hebt leuke strepen

Je bent zo mooi al het vriest

Je bent zo helder, dat je de vissen ziet zwemmen in de zomer

Je bent onderdeel van mijn familiegeschiedenis

Je bent zo mooi vanaf een boot


Je maakt me rustig






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.